god kväll!

Hej vänner!

hoppas allt är bra med er!? Själv ligger jag helt utslagen i soffan..! Har nyss kommit hem från ett sjuuuukt jobbigt steppass på gymmet! shit, var knappt så jag orkade igenom passet alltså..! fattar inte vad det var med mig idag? Antagligen den seeega föreläsningen mellan 12 och 16!

Nåväl.. nu är det dags för bonde söker fru..! veckans höjdpunkt, haha :)

Tänkte, många är ju så anti vintern, att jag skulle göra en BRA-MED-VINTER-LISTA! Såg nämligen att Sara gjort en sådan, och jag är inte sen att kopiera! :)

Bra saker med vintern, till alla er som inte fattar varför vi ska ha vinter i sverige:
* JUL! Ja, under vintern infaller ju den bästa högtiden av alla, JULEN!
* Man får pynta hur mycket man vill!
* Tända ljus.. under höst och vinter är det stört mysigt med ljus ju
* Man får leka i snön! pulka, skidor, snögubbar, snöänglar, snöbollskrig! underbart ju!
* Man få klä sig i snygga mössor och halsdukar
* Rosiga kinder!
* Man får dricka glögg, äta lussebullar och pepparkakor!
* Julmusik!! :)
* Mys i soffan.. bra film, filt, te och tända ljus
* Man får shoppa snygg vinterjacka och nya skor
*
Man får ge och få julklappar
* Träffa släkt (under julen) som man inte träffar så ofta

Ja, alltså, jag skulle kunna göra listan lååååång! Men här har ni några anledningar att rycka upp er, gå ut i kylan i snygga vinterkläder och få fräscha rosor på kinderna! :)

Har ni några bra grejer med vintern!? Upptäckte nu att det mesta som är bra har med julen att göra enligt mig...! :) men ändå.. vintern är härlig!!


Härligt bild va!?

Saknar era kommentarer förresten! ni är ju ändå några som läser min blogg varje dag! :)

Nu ska jag återgå till bonden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0