No shit.

God kväll!

Är sjukt trött. Ligger i soffan med datorn i knät, ska snart sätta mig upp och läsa färdigt artikeln jag påbörjade för några timmar sen. Har hunnit med läkarbesök, seminarium, fika, kör och lite läsning idag. Känner mig ändå nöjd med min insats. Något jag inte känner mig lika nöjd med är ortopedens besked. Mer om detta..

Annars så spöregnar det ute. Matchar min sinnesstämmning. Något som lättade upp sinnesstämmningen var brevet som väntade när jag kom hem! Detta var från min kära mormor som önskade grattis på namnsdagen (imorgon) och lycka-till-med-nya-lyan i form av blomstercheckar! TACKTACK! måste ringa imorgon.

För övrigt ska jag inviga tvättstugan imorgon mellan 8-12 . Vet inte varför ni skulle vara intresserade av det? Nåväl. Ska också hinna läsa ytterligare 3,4,5 artiklar och förbereda seminariefrågor till torsdag. Har jag sagt att det är mycket nu?

Och som sagt.. utöver detta fick jag besked om operation av knä idag. Tydligen är där minst (!) 3 olika grejer som är fel med det.. 1. meniskskada (antagligen, kan vara en spricka), 2. för mycket broskbildning (beror på gammal skada), 3. Instabil knäled. utöver detta har jag också artros (eller början till) och överrörliga leder. Behöver jag säga att jag har artos igen? Och att jag är 23 år gammal? Känns som det är onödigt att lägga resurser på en operation, ge mig en rullator istället. Bitter? Inte jag inte.

Nu ska jag ringa Rickard och tyckasyndommigsjälvförtredjegångenidag.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0