Time to study.

God morgon!

Ska snart åka iväg till Handels för en dags pluggande. Tenta nästa vecka vilket innebär hårt (?) pluggande hela denna vecka. Men känns ändå helt okej, särskilt när man har massa finingar där! Lär bli mycket diskuterande ! :)

I helgen har vi haft fejnbesök! Maria, Emil och Emma har varit här! Har hunnit med en dag (!) på Liseberg bland annat! Varit riktigt mysigt att haft dom här.. nu är man åter själv i sin lya. Dock är det ju flyttdags snart! Shit, måste börja packa och städa! Nåväl.. det får jag ta en annan gång.

Igår kammade jag hem en massa vuxenpoäng genom att gå och rösta i kyrkovalet! Känns himla tråkigt att så få röstar i detta val! Ett jäkligt bra argument till varför man ska gå och rösta är ju att se till att Svergiedemokraterna INTE tar sig in och får en massa mandat! Vill vi att ett ickedemokratiskt parti som säger nej till samkönade äktenskap och i princip förbjuda religionsfrihet i Sverige!?

Nåväl. Såg nu i morse att Sverigedemokraterna gick framåt i detta val. Kul för dem. Inte kul för Sverige.. ! Jag själv röstade på "Öppen kyrka" som är partipolitiskt obunden. Tycker inte att politik och kyrkan ska höra ihop, utan att människor som brinner för frågor som rör svenska kyrkan som organisation också ska hantera dem!

Nu måste jag kila! Plugg hägrar! Dagens ris går till dem som inte gick och röstade i valet och på så sätt är delaktiga till att SD växer! Aktivt passiv så att säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0