Beach 10?

Hmm.. sommaren närmar sig, vilket också betyder att bikinin ska på. Så här är det: Varenda jäkla år säger jag till mig själv att "nu är det dags för hårdträning.. beachsäsongen närmar sig" .. Och VARJE år blir det ALDRIG som jag sagt. Jag tränar lika mycket som vanligt, jag äter lika mycket som vanligt, slutar inte med godis och sånt.. Och så när sommarn kommer slänger man på sig bikinin med en gnutta (ganska mycket) ångest och tänker.. Ja, men nu är det sommar å då måste man få grilla, äta glass osv.. och så tänker man "ahh. men nästa år, då jäklar". Någon som känner igen sig? I år har jag bara tänkt tanken Beach 10 några gånger, men inte mer än så. Tror kanske att jag äntligen (efter 10 år) insett att det aldrig kommer bli något av den där beachkroppen! Och .. ja, jag kunde inte bry mig mindre faktiskt! (okej, då har ju inte själva bikinisäsongen börjat, så det kommer väl..) Och vem är det som bryr sig om min kropp på stranden? Om den väger 5 eller 10 kg mer eller mindre? Jo.. jag! Börjar jag bli vuxen?

I alla fall.. motion är bra för hälsan, DÄRFÖR tänker jag fortsätta träna. Inte för att ladda för beach 10. Eller 11 för den delen. Så morgonpromenaderna är återinförda i mitt liv och det är underbart! Har fått bra rutin, går och lägger mig tidigt, går upp tidigt för att hinna gå promenad.. Får energi för resten av dagen.. sedan somnar jag tidigt igen! Utöver det: måttligt med träning. Man måste ju hinna med annat också :)

Idag har jag faktiskt varit en sväng på gymmet! Har också haft körrep .. Blivit inbjuden på fika hos grannen.. Städat.. Lagat mat.. Ja, en hel del med andra ord. Nu tittar jag på SATC och äter popcorn. Sa jag att jag gett upp beach 10? :)

Får se hur länge jag har dom här tankarna kvar! Bli inte förvånade om jag sitter här om en månad och har ångest och ska gå på någon snabbkur för att gå ner några kg :) Tills dess: Njuta av livet!

Godnatt!


Ingen beach 10 - lika glad är jag ändå!


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är rätt, det är ingen annan som bryr sig och så länge man mår bra i sig själv så! ;) Måste bara skryta att jag benhårt följer ett springprogram 3 ggr i veckan som ska leda mig till milen... om 2 mnd är jag där och är supermotiverad.

2010-04-26 @ 15:17:55
URL: http://goescrispy.blogg.se/
Postat av: Anna Eklund Nilsson

Shit vilket härligt inlägg Malin!!! Massa kramar till dig för det =)

2010-04-26 @ 17:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0