You wanna feel how it feels?

Härliga lördag! Ännu härligare vore det om jag inte vore invalido så jag kunde ta mig ut i snöyran på en promenad! Men icke.. inte än, ha tålamod! Har nu inte utövat någon form av motion på en vecka - abistensbesvär! Måste få utlopp för all energi på något sätt.! Träning är ju bästa sättet. men men.. i alla fall, lördag idag! Något att glädjas över - om det inte vore för att jag sitter och skriver kompletteringsuppgift från veckans missade seminarium. OK- jag gillar´t. Sitta hemma på en lördag iklädd mjukisar, raggsockor, en kopp kaffe.. TVn står på i bakgrunden och jag knåpar med uppgiften. Det är faktiskt inte så dumt alls. Men det beror nog mest på att det är lördag! :)

Sjukgymnasten Johanna och jag träffades för första gången igår. Tror det blir ok, blir dock lite rädd över att hon verkar way more pessimistisk än ortoped Johan. Aja. Jag ska minsann visa henne vad jag går för! Hon hittade lite annat smått och gått förutom mitt knä - allt beror på mina överrörliga leder tydligen (hon skrek dessutom rakt ut när jag visade henne mina tricks med lederna!). Så tydligen ska nacke och höft få lite sjukgymnastik också, jag tackar och bugar!

Mina armar börjar nu sakta återgå till normal färg och form! Se bara:







Se så fint! Och nej, jag lovar! Jag är inte sprutnarkoman eller har blivit misshandlad av Rickard - bara av ett gäng läkare!

Och för er som är nyfikna (och tål ni inte äckliga bilder, titta bort) här kommer en bild på mitt stackars lilla knä.. Tänk att jag ska ha det här förbandet i 1 vecka och 2 dagar till-- åh vad det kommer vara sunkigt där inunder när de tar bort det!



Nåväl. Nog talat om mina skador. Jag har ju jobbat (och faktiskt jobbar) med hälsofrämjande! Här ska vi alltså fokusera och värna det friska istället för det som är sjukt/skadat. Så egentligen borde jag hylla mitt högra knä med ett helt inlägg och hur bra och friskt det är som faktiskt tar mig runt dit jag vill!

Annars har jag tänkt forsätta plugga nu. Snart klar med uppgiften och därefter blir det lunch - sen mer plugg! Vill gärna gå ut ,, men vet inte om jag pallar.. (eller JAG pallar, men mitt knä som vägrar vara normalt, kanske inte pallar). Hm. känner att jag varit kanske en aning bitter (?) i detta inlägg. Jag ska inte klaga.. finns folk som har det MYCKET värre än detta! Att inte kunna träna är en piss i havet i jämförelse med vad andra går igenom. Men.. ja.. det är ändå jobbigt ur mitt perspektiv!

Nu avlsutar jag detta extremt långa inlägg med min favoritlåt för tillfället;



Vi hörs! Ha en skön helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0