10 fantastiska år!

Jaaa! Idag den 25:e mars firar jag och Rickard hela 10 (!) år tillsammans, varav två av dom som förlovade! Känns fantastiskt! Förstår inte var alla år tagit vägen? I alla fall, det är fantastiskt, helt otroligt fantastiskt! Att träffa varandra när man är 14 respektive 15 år och fortfarande hålla ihop tio år senare! Vad är oddsen för det? Det vore ju mer troligt att man växer åt olika håll, istället för att växa tillsammans? Vad är hemligheten? Hmm.. tror hemligheten helt enkelt kallas kärlek! Kärlek och på något sätt frihet.. Att få göra det man vill och inte hindra varandra. Att jag har kunnat flytta ifrån Rickard 35 mil bort och plugga exempelvis, det var något jag var "tvungen" att göra för min egen skull! Och hade jag inte gjort det, vad hade hänt så? Slutat som en bitter människa som ångrat mina val kanske? Och nu kan jag inte vänta tills vi återigen flyttar ihop och startar ett nytt liv tillsammans! Och denna gång på riktigt! :)



Att efter tio år tillsammans fortfarande känna så starkt för någon, det är otroligt! Att fortfarande få pirr i magen, att bli nervös innan vi ska ses! Att den första personen jag vill ringa är Rickard, oavsett vad som hänt! Den första jag tänker på när jag vaknar, att längta, att planera och drömma om en framtid tillsammans. Att glädjas, att kunna vara ledsen, att kunna var JAG. Att veta att det finns en människa som bryr sig så mycket om mig att den personen skulle göra vad som helst för mig. För MIG. Att veta att det finns en människa som längtar efter en, som väntar och väntar på att jag ska studera färdigt för att vi ska kunna leva ett liv tillsammans! Det är stort. SÅ STORT!



Att känna så starkt för någon, att jag skulle göra vad som helst för honom. Att ibland tappa andan för att jag inser hur fantastiskt den här människan är! Att jag ändå inte kan sätta ord på det vi har, att allt jag säger blir klyschigt och fånigt! Men å andra sidan är jag fånig. Jag är otroligt fånig, obotlig romantiker och kanske något av en drömmare! Men förhoppningsvis är det en av de saker som gör att Rickard tycker jag är fantastisk!



Ett fånigt inlägg kanske! Men det är jag! Och det står jag för :)

Men ni måste hålla med om att 10 år är fantastiskt?!
Ahh.. kärlek! Denna kärlek!


Kommentarer
Postat av: Bror din

Snyft nästan så man blir tårögd :)

Vi syns på fredag!

2010-03-25 @ 14:53:00
Postat av: Camilla

Åh! Det är så att jag blir rörd här i soffan! sen får du inte glömma bort hans gröna fingrar oxå, det är ett stort plus i kanten att ni hållt ihop så länge (:

2010-03-25 @ 19:48:36
Postat av: Jenny

Okej, Du fick mej att snyfta!

2010-03-29 @ 13:58:43
Postat av: lizzie

Nu gråter jag lite, ni är så fina!

2010-03-30 @ 16:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0