En annorlunda konversation

Ca 5-10 minuter efter att jag upptäckte att min mobil var borta utspelade sig denna konversation:

Tjuv: Hallå? Min dotter Jessica.. hon hade en mobil i handen och jag bara "men jessica, vad har du i handen" och så var det en mobil. Och nu när jag kom hem till Majorna hittade jag den.
Jag: Du har inte hunnit hem till Majorna redan. Jag upptäckte att mobilen var borta direkt.
Tjuv: Ja och jag har använt din telefon och ringt till comviq.
Jag: okej, varför om jag får fråga? Det är ju inte din telefon.
Tjuv: (Upprörd och sur) Men jag säger ju som det är, jag är ju ärlig mot dig.
Jag: Okej?  Ja, jag behöver ju ha tillbaka den.
Tjuv: Ja men nu ska jag vila en timme eller två. Jag kan lämna den på Bellevu polishus om 3 timmar (observera att det inte finns något polishus där.. vad jag vet iaf!)
Jag: Ehh.. nej, jag vill ha den nu.
Tjuv: Jag kan komma till cafét om två timmar.
Jag: Nej, jag vill ha den NU, jag kommer och hämtar den i Majorna.
Tjuv: Äh, nej. Måste tänka ring tillbaka om 15 minuter.

15 minuter passerar (ca). Här är det camilla som pratar med tjuven:

Camilla: Ja, hej, nu har det gått 15 minuter.
Tjuv: (surt) nej det har bara gått tio! Ring tillbaka om 10 minuter.

10 minuter passerar och camilla ringer igen (jag var vid denna tidpunkt så upprörd att jag inte kunde prata):

Tjuv:
Ja, har pratat med en kompis. Vi kan ses på Burger king i Majorna.
Camilla: Det finns inget Burger king i Majorna.
Tjuv: McDonalds då?
Camilla: Det finns inget McDonalds i Majorna heller.
Tjuv: Domkyrkan om en timme?
Camilla: Okej.

Strax efter att Camilla lagt på ringer han upp:

Tjuv: Hur mycket kostar mobilen?
Camilla: Jag vet inte, jag har den på abbonemang hos tre.
Tjuv: 3000?
Camilla: Jag vet inte, du får gå och fråga hos tre i så fall.
Tjuv: Jag tyckte telefonen var väldigt fin. Vill köpa en sån till min flickvän. kanske nästa månad.

Japp. Det var det samtalet. Inte vare dag ens mobil blir stulen ur jackfickan på ett fullsatt café och sedan svarar tjuven när man ringer. Sjukt konstigt alltihop. Nästan så man trodde att det var dolda kameran.



Kommentarer
Postat av: anna

fick du tillbaka telefonen?

2010-03-13 @ 16:03:16
URL: http://goescrispy.blogg.se/
Postat av: Malin

Nej Anna ! Det fick jag givetvis inte ! :(

2010-03-15 @ 08:35:57
URL: http://maelins.blogg.se/
Postat av: anna

S J U K jävel

2010-03-15 @ 18:12:16
URL: http://goescrispy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0